Select Page

El proper Seminari de Teoria Sociològica Raimon Bonal es realitzarà el 23 de novembre de 18 a 19.30h, de manera virtual a través de la plataforma Zoom. Qui vulgui participar-hi que adreci un email a la secretaria de l’acs (acs@iec.cat), demanant el link Zoom de la reunió. 

El seminari s’havia previst i anunciat inicialment per al 26 d’octubre, però degut a què coincideix amb la presentació de candidatures a l’elecció de la presidència de l’associació, s’ha canviat de data.

S’iniciarà el debat de l’obra d’un dels sociòlegs més aguts i brillants, pare de la Sociologia de la ciència, en Robert K. Merton. En aquesta ocasió debatrem “On the shoulders of giants” [A espatlles de gegants]. Es debatran els capítols 1 a 42 de l’obra.

On the Shoulders of Giants – Again – Gun Culture 2.0

“Un enano encaramado a hombros de un gigante puede ver más lejos que el propio gigante”

“Al igual que otros muchos antes de mí, me abalancé sobre el aforismo en cuanto lo encontré por vez primera: dice muchas cosas con pocas palabras, y las dice de forma no sólo pintoresca, sino también gráfica. Entre 1942, cuando escribí la nota, y 1949, cuando hice la reimpresión de esa referencia sin añadir más comentarios, había estado coleccionando afanosamente, como la ardilla de tu jardín pero sin su presumible conocimiento de que sabe por qué hace lo que hace, hasta las más mínimas alusiones al epigrama, y almacenándolas previsoramente. Al igual que ese peludo roedor, no siempre conseguía acordarme de dónde había escondido las cosas. La historia, o al menos aquellos fragmentos que soy capaz de recordar esta mañana, fue más o menos así…” (Merton, 1990[1965], pp. 26-27).

Si voleu participar dels debats i punts de vista que genera aquesta obra clàssica de la sociologia us esperem al Seminari!